25 activiteiten die van jou een succesvollere ondernemer maken

#02Denk jij dat jouw website een Google top-10 positie verkrijgt met actuele content en Social Media conversaties?

Men zegt wel eens:  “zoekmachinemarketing of SEO is een vak apart. Het is niet voor zelfstandige professionals weggelegd, alleen voor grotere bedrijven”.
Niets is minder waar! Ook jij als ondernemer zonder personeel kan dit realiseren. Waar moet je op letten?

Het is van belang dat je website 'SEO vriendelijk' is. Dit is deels een technisch verhaal dat je binnen het CMS van MyReputation kan realiseren, maar ook een inhoudelijk verhaal gericht op content dat actueel is en ook op social media is terug te vinden. Zoekmachines gebruiken ingewikkelde algoritmes om te bepalen hoe relevant jouw website voor bepaalde zoekopdrachten is. Hoe relevanter jouw website, hoe groter de kans dat je een top-10 positie bereikt!

Ook jij als zelstandig professional kan een Google top-10 positie verkrijgen rondom je professie!

Maar hoe kan je die relevantie realiseren? De basis is uiteraard dat je teksten inhoudelijk relevant en onderscheidend zijn. Zorg voor sterke, originele content op je website en probeer deze actueel te houden en aan te vullen. Dit is natuurlijk voor je bezoekers ook een aantrekkelijke factor.

De juiste zoekwoorden

Een belangrijk onderdeel van jouw SEO is het gebruik van goede zoekwoorden. Dit zijn woorden waar een potentiële bezoeker van je website (in Google) op gaat zoeken. Het nadenken over deze zoektermen is sowieso zeer nuttig. Dit dwingt je om beknopt en krachtig je dienst of product te omschrijven (zoals je klant/bezoeker dit zal ervaren).

Hoe kom je nu aan de juiste zoekwoorden?

Probeer al brainstormend tot een lijst met 10-20 zoekwoorden te komen. Dit zullen veelal samengestelde zoekwoorden zijn die uit 2-4 termen bestaan. De meeste mensen zoeken ook op 2-4 zoektermen en niet op 1 term. Hierdoor kun je ook jouw dienst of product specifieker omschrijven en heb je meer kans dat er gericht verkeer naar jouw website komt.

Webteksten: inhoudelijk relevant

Naast bovengenoemde  moet je er voor zorgen dat je teksten inhoudelijk relevant en onderscheidend zijn. Zorg voor sterke, originele content op je website en probeer deze actueel te houden en aan te vullen. Dit is natuurlijk voor je bezoekers ook een aantrekkelijke factor. Daarnaast is het goed om de tekst rondom je zoekwoorden zo relevant mogelijk te houden. Google herkent gerelateerde woorden en termen en zal zo jouw tekst nog relevanter vinden.

Social Media en verspreiden van relevante content

De relevante content die je zelf hebt gemaakt moet natuurlijk ook verspreid worden en hoe kan dit beter dan via Social Media. Vertel op social media over je geschreven content waarbij je linkt naar je website. Via social media bereik je een nieuw publiek die misschien nog niet op jouw website waren geweest. Het mag duidelijk zijn: Je kan als Zelfstandig ondernemer niet om SEO heen. Opdrachtgevers zijn altijd op zoek naar onderscheidende freelancers en zoeken daarbij altijd eerst online via Google. Daarom is het van groot belang dat je daar goed gevonden wordt.

MyReputation biedt jou alle faciliteiten om deze relevantie te realiseren!

Hoe kun je dit succesvol toepassen in het Dashboard?

Geïntegreerde statistieken Binnen het dashboard is het mogelijk om Google Analytics te koppelen. Hiermee houd je precies bij hoe vaak je website bezocht wordt en welke pagina's dat voornamelijk zijn. Zo kan je zien of je inspanningen terug te zien zijn in het aantal bezoekers.
Verspreiden via social media
Overal in het ondernemersdashboard zitten social media functionaliteiten geïntegreerd. Zo kan je de pagina's met content die je aanmaakt op je website, ook direct delen op social media. Op die manier zorg je dat je de content die je maakt, nóg beter wordt verspreid.