25 activiteiten die van jou een succesvollere ondernemer maken

#03Denk jij dat je als professional een autoriteit wordt door het publiceren van boeiende content?

In deze moeilijke economische tijden is er meer aanbod dan vraag naar professionele diensten. Hoe kun je in deze verdringersmarkt van experts jezelf nog als autoriteit positioneren? Of het nu gaat om financieel advies, een pedicure of zonneschermen: mensen doen het liefst zaken met een autoriteit.

Juist de diepgang en niet de politieke lading geeft jou als zelfstandige ondernemer dezelfde mogelijkheid als alle andere bedrijven. Daar waar vroeger veel budget nodig was om een bureau voor PR in te schakelen, kan je dat nu zelf... Mits je  slim en doordacht te werk gaat en social media slim benut!

Het huidige tijdperk met online profielen en social media platformen geeft ons allemaal de mogelijkheid onszelf te profileren zoals we zijn.

Sociale netwerken

Bijna iedereen maakt tegenwoordig gebruik van één of meer sociale netwerken, zoals Facebook, Twitter of LinkedIn. Vergeet deze dus niet als je je als expert of autoriteit wilt positioneren.

Heb je wel eens een vakinhoudelijke presentatie gegeven? Dan adviseer ik je om je presentaties op Slideshare te zetten. Wat YouTube is voor video’s, is Slideshare voor presentaties. Je vindt er van alles!
 

Autoriteit uitstralen via eigen Personal Brand website

De voorgaande punten hebben gemeen dat het meestal gaat om jouw zichtbaarheid op het platform van anderen. Nu is het zaak om alles bij elkaar te brengen op je eigen Personal Brand website wat de hub vormt voor de onderbouwing van je zakelijke autoriteit.

Heb je ergens een lezing gehouden, zorg dan voor een verslag met beeldmateriaal op je website. Schrijf je voor een ander blog, spreek dan af dat je de blogs op je eigen website mag doorplaatsen. Doe dit met alles wat je creëert en dat interessant is voor jouw doelgroep: je (Slideshare) presentaties, videos, etc.

Toon ook op welke sociale netwerken je actief bent. Veel platformen bieden eenvoudige hulpmiddelen om de content die daar staat door te plaatsen naar je website. Zo geef je je bezoeker een zo compleet mogelijk beeld van wie je bent en wat je voor hem of haar kunt betekenen.
 

Maak tijd vrij en priotiseer

Een expert status krijg je niet in een dag. Het vraagt om consequent gedrag gedurende een langere periode. Stel jezelf een haalbaar doel, bijvoorbeeld om elke maand 1 blog te een video te maken of om minimaal 3x per jaar als spreker op te treden.

Wat je ook doet, doe het met passie en geef jezelf de tijd om er een succes van te maken. Gewoon doen waar je denkt waar je passie ligt en bouw daar een online communicatiepalet omheen. Zo zorg je ervoor dat de dingen die je doet, ook zichtbaar zijn voor een ander. Hoe unieker, hoe waardevoller. Zo bouw je langzaam aan je autoriteit!

Hoe kun je dit succesvol toepassen in het MyReputation Dashboard?

Integreer Social Media Er zijn meer dan 40 modules die je gemakkelijk op je website kan toevoegen. Op die manier kan je gemakkelijk social media integreren. Laat Tweets terugkomen, laat je video's zien of show de iconen van de verschillende Social Media kanalen die je beheerd. Op die manier laat je de bezoeker op één plek zien dat je autoriteit bent binnen het vakgebied.


Houd je klout score bij  In het MyReputation dashboard zit je Klout score gekoppeld. Je Klout score is een nummer tussen 1 en 100 dat jouw invloed weergeeft. Hoe hoger jouw invloed online, hoe hoger je Kloud score. Via het dashboard kan je dus precies zien wat de inspanningen opleveren voor jouw autoriteit. Want hoe hoger de invloed, hoe hoger je autoriteit!