25 activiteiten die van jou een succesvollere ondernemer maken

#01Denk jij dat jouw business groeit terwijl jij op het terras zit?

Social CRM wordt ook wel eens het gouden geld genoemd. Waarom? Omdat je nu via Social Media vanuit een gestructureerde aanpak de mogelijkheid hebt om echt te communiceren met je prospects of klanten; dus ook vanuit het terras!

Een online Social Media strategie is meer dan het zorgen voor veel volgers op Twitter of likes op Facebook. Het gaat erom echt in gesprek te komen met klanten. De stap van Social Media naar social CRM lijkt groot, maar is het niet. Echter speelt het wel een belangrijke als jij morgen je netwerk en dus je kansen op nieuwe klanten wil vergroten!

De wereld is ingrijpend veranderd de laatste 5 jaar. Vroeger was communicatie in feite een “een-weg communicatie”. Door de indrukwekkende opkomst van Social Media is deze echter 180 graden gedraaid. Door Social Media monitoring kan jij nu real-time de communicatie van jouw prospects op Social Media volgen en deelnemen aan het gesprek. Maar hoe zet je de stap van Social Media naar social CRM?

Netwerken vanaf het terras kan zeker!

Op het terras kan je vanuit je laptop of tablet jouw netwerk uitbreiden door via Social CRM jezelf bij zakelijke contacten te profileren en/of jouw organisatie te promoten. Het moderne netwerken is niet meer gebonden aan een congres of borrel, maar kan dus ook vanuit een Social CRM systeem.

Begin met volgen. Vraag ook mensen jou te volgen op Twitter, LinkedIn en Facebook. Communiceer met klanten op de wijze waarop zij dat zelf willen en via de kanalen die zij het prettigst vinden. Zorg dat je al hun vragen en opmerkingen opvolgt en ze aanmoedigt om met goede ideeën te komen.

Integreer dit tenslotte met jouw CRM-systeem binnen MyReputation. Houd conversaties bij, leg afspraken vast en initieer acties vanuit CRM in je ondernemersdashboard. Het hogere doel moet altijd zijn de problemen  of vragen waar jouw prospect mee van doen op te lossen. Dit proces betekent dus dat je bereid moet zijn de dialoog met de klanten aan te gaan.

Maakt het uit wáár je dit dialoog voert? Nee. Deze kun je gerust uitvoeren met een biertje op het terras. Gewoon je tablet uit je tas pakken en je ondernemersdashboard bij de hand nemen!

Veel plezier.

Hoe kun je dit succesvol toepassen in het Dashboard?

Houd je sales bij
Door middel van de 'MY Sales trechter' houd je precies in de gaten waar je staat binnen je eigen sales. Door je contacten in te laden en er een label aan te hangen, kan je precies zien hoeveel suspects, prospects of hot leads je hebt lopen. Ook kan je aangeven hoeveel er al klant zijn of wie er 'geen interesse' hebben.

Monitor de belangrijkste contacten
Het ondernemersdashboard heeft de optie al jouw contacten te importeren. Hieraan kunnen taken, afspraken en contacten aan verbonden worden. Binnen je 'top 5 leads' section zie je wie voor jou de meest belangrijke contacten zijn. Speel er op in!