FAQ’s over MyReputation
Hoe versterk je je online reputatie?
Personal branding; een revolutie of een gril. Het aantal mensen die zich online aan het manifesteren is en de snelheid en diversiteit waarmee ze dit doen is niet te volgen. Laat staan te sturen. Maar wat doe je online en wat niet? Hoe bewust ben je hier mee bezig? Wat wil je dat het je oplevert?
Je digitale identiteit wordt steeds belangrijker. Zakelijke beslissingen worden meer en meer genomen aan de hand van de kwaliteit van deze persoonlijke identiteit; jouw personal branding.
De ontwikkeling rondom Personal Branding is stormachtig. Personal Branding begint bij aandacht krijgen door kennis te delen en hiervoor veel zakelijke contacten terug te ontvangen. Personal branding is een manier van denken en werken waarmee je richting geeft aan je professionele uitstraling en persoonlijke ontwikkeling.
Met een sterk Personal Brand ben je succesvoller, genereer je gemakkelijker new business en hoef je jezelf niet altijd weer te verkopen. Iedere professional is zich hiervan bewust wil daarom graag “investeren in zijn eigen Personal Branding” en Online Reputatie.
Hoe creëer je je eigen Personal Brand ? Deel alle relevante info over en van jouw professie op een bruikbare manier!
Denk hierbij aan:
• wat je gedaan hebt
• wat je doet
• wat je weet
• wat je (voor anderen) kunt (betekenen)
Hoe realiseer je dit nu ? Deel je veel kennis per mail? => beperk je niet in het aantal contacten maar maak jouw specifieke kennis openbaar via social media en vanuit jouw eigen Personal Brand website!
Lees je veel vakbladen ? => Publiceer jouw nieuwe ideeën of reacties op items openbaar en ontvang nuttige suggesties voor mogelijke commerciële opdrachten.
Volg je de actuele ontwikkelingen ? => meld interessante items rondom jouw vak en inspireer je omgeving.
Reageer je normaal op vragen? => doe nu eens iets ongevraagd en publiceer een verassend item.
Het distribueren van relevante informatie kun je nu zelf. Je zal er versteld van staan tot welke positieve reacties dit zal leiden! Je deelt wat je weet en je weet ook vrij snel of het relevant is wat je doet. Op het moment dat mensen je blogs lezen, je volgen op Twitter, je aanbevelen aan anderen en je vragen voor de dingen waarvoor je gevraagd wilt worden, weet je dat je waardevol bent.
Het is misschien even een ander perspectief, maar door personal branding op deze manier in te steken versterk je als professional je eigen positie. Verhoog je je waarde voor de organisatie en ben je waardevol voor anderen.
Je digitale identiteit wordt steeds belangrijker. Zakelijke beslissingen worden meer en meer genomen aan de hand van de kwaliteit van deze persoonlijke identiteit; jouw personal branding.
De ontwikkeling rondom Personal Branding is stormachtig. Personal Branding begint bij aandacht krijgen door kennis te delen en hiervoor veel zakelijke contacten terug te ontvangen. Personal branding is een manier van denken en werken waarmee je richting geeft aan je professionele uitstraling en persoonlijke ontwikkeling.
Met een sterk Personal Brand ben je succesvoller, genereer je gemakkelijker new business en hoef je jezelf niet altijd weer te verkopen. Iedere professional is zich hiervan bewust wil daarom graag “investeren in zijn eigen Personal Branding” en Online Reputatie.
Hoe creëer je je eigen Personal Brand ? Deel alle relevante info over en van jouw professie op een bruikbare manier!
Denk hierbij aan:
• wat je gedaan hebt
• wat je doet
• wat je weet
• wat je (voor anderen) kunt (betekenen)
Hoe realiseer je dit nu ? Deel je veel kennis per mail? => beperk je niet in het aantal contacten maar maak jouw specifieke kennis openbaar via social media en vanuit jouw eigen Personal Brand website!
Lees je veel vakbladen ? => Publiceer jouw nieuwe ideeën of reacties op items openbaar en ontvang nuttige suggesties voor mogelijke commerciële opdrachten.
Volg je de actuele ontwikkelingen ? => meld interessante items rondom jouw vak en inspireer je omgeving.
Reageer je normaal op vragen? => doe nu eens iets ongevraagd en publiceer een verassend item.
Het distribueren van relevante informatie kun je nu zelf. Je zal er versteld van staan tot welke positieve reacties dit zal leiden! Je deelt wat je weet en je weet ook vrij snel of het relevant is wat je doet. Op het moment dat mensen je blogs lezen, je volgen op Twitter, je aanbevelen aan anderen en je vragen voor de dingen waarvoor je gevraagd wilt worden, weet je dat je waardevol bent.
Het is misschien even een ander perspectief, maar door personal branding op deze manier in te steken versterk je als professional je eigen positie. Verhoog je je waarde voor de organisatie en ben je waardevol voor anderen.